Voorjegokkasten.nl
Home | Gokkasten | Tanzoo | Casinospellen | Overige Spellen | Speler Service



Veel gestelde vragen (Faq)
Hieronder alle veel gestelde vragen op een rijtje

  • Hoe kan ik spelen in de mode 'for fun'?
  • Hoe kan ik spelen in de mode 'for real'?
  • Ieder keer als ik een spel wil gaan spelen verschijnt er een zwarte scherm en er gebeurt niets. Hoe kan dat?
  • Ik heb geen mobiele telefoon en ik heb ook geen ISDN. Kan ik toch meespelen?
  • Wanneer ik mijn spelcode intoets krijg ik te horen dat ik te weinig cijfers heb ingetoetst, wat is hiervan de oorzaak?
  • Wanneer ik een verkeerd cijfer heb ingetoetst, kan ik dat dan nog corrigeren?
  • Mijn spelcode is geaccepteerd, maar het spel start niet.
  • Kan ik meerdere spelen tegelijk spelen op 1 PC?
  • Tijdens het spelen verschijnt er een Parkeer-bedrag in beeld.
  • Waarom kan ik niet bellen met een telefoon zonder nummerherkenning?
  • Waarom moet ik bij een gewonnen prijs mijn naam en woonplaats vermelden?
  • Kan ik ook spelen wanneer ik in Belgie woon?
  • Wanneer het spel niet start, krijg ik dan mijn kosten vergoed?
  • Mijn spel is afgebroken, ben ik mijn credits nu kwijt?
  • Zijn er beperkingen m.b.t. het spelen van de games?
  • Nadat ik heb gebeld (her)start het spel niet, wat nu?
  • Hoe kan ik spelen in de mode 'for fun'?

    In de funmode kun je onbeperkt gratis spelen, er worden in de fun-mode geen prijzen uitgekeerd.

    Hoe kan ik spelen in de mode 'for real'?

    Bel in Nederland 0909 - 1000 1000 (1,30 Euro per gesprek), 0909 - 7000 7777 (0,80 Euro per minuut) of in Belgie 0903 - 51333 (1,12 Euro per minuut) en toets de toegangscode in die op je scherm verschijnt wanneer je 'for real' hebt gekozen en sluit af met een hekje. Je ziet dan automatisch het tegoed verschijnen op de Inworpmeter. Het tegoed wordt omgezet in credits met een waarde van 0,10 euro per stuk. Gewonnen credits worden verzameld op de Gewonnen-meter en die kun je vanaf 10,00 Euro laten uitbetalen.

    Ieder keer als ik een spel wil gaan spelen verschijnt er een zwarte scherm en er gebeurt niets. Hoe kan dat?

    Om de spellen op onze server te spelen heb je Macromedia ® Flashplayer plugin nodig in je browser. Als je een ouder versie hebt geinstalleerd of helemaal niet dan begint de installatie automatisch van de Macromedia website, dit duurt ongeveer 1-2 minuten. Heb je een trage internetverbinding dan kan het enige tijd duren voor de instalatie begint, wij raden je daarom aan de plugin rechtstreeks van onze server te downloaden. Kies hier de voor welke versie browser je de plugin wilt installeren.

    Flash Player for Microsoft ® Internet Explorer
    Flash Player for Netscape ®

    Na het downloaden sluit dan alle vensters en run de plugin en probeer opnieuw de spellen op onze server te spelen.

    Het is eveneens mogelijk als je verbinding hebt door een Proxy of Firewall je de plugin niet kan downloaden. Als het je niet lukt om de plugin te downloaden of onze spellen te spelen, stuur dan een email met je browser versie (Netscape of Explorer) naar helpdesk@Voorjegokkasten.nl, wij sturen je dan een flashplayer per mail.

    Opmerking. Als je een Proxy gebruikt moeten de instellingen het afspelen van de *.swf files wel toestaan.

    Ik heb geen mobiele telefoon en ik heb ook geen ISDN. Kan ik toch meespelen?

    Ga als volgt te werk: Verbreek de internetverbinding. Na ca. 30 seconden verschijnt in het spelpaneel de tekst 'Opnieuw'. Bel binnen 10 minuten, toets de spelcode in en sluit af met een hekje. Herstel de internetverbinding en klik op de tekst 'Opnieuw', het spel start dan met het juiste tegoed.

    Wanneer ik mijn spelcode intoets krijg ik te horen dat ik te weinig cijfers heb ingetoetst, wat is hiervan de oorzaak?

    Bij uitzondering komt dit voor wanneer gebeld wordt via een mobiele telefoon, waarbij de DTMF-tonen (de toontjes waarmee nummers worden onderscheiden) op het toestel hoorbaar zijn wanneer je deze intoetst. Waarschijnlijk gaat dit ten koste van de kwaliteit van de tonen die verzonden worden. Ons advies is om het hoorbaar zijn van deze tonen op het toestel uit te schakelen. Bij de meeste toestellen is dit mogelijk. Verhelpt dit het euvel niet, dan is de telefoon niet geschikt voor verzending van DTMF-tonen. Gebruik een ander toestel.

    Wanneer ik een verkeerd cijfer heb ingetoetst, kan ik dat dan nog corrigeren?

    Zolang je geen 6 cijfers hebt afgesloten met een hekje kun je nog corrigeren. Toets hiervoor meer cijfers in dan de gevraagde 6 en sluit af met een hekje. De computer ziet een foute code en laat je opnieuw 6 cijfers intoetsen. Heb je een foute code afgesloten met een hekje dan worden de credits na het opnieuw bellen en verzenden van de juiste code alsnog toegevoegd.

    Mijn spelcode is geaccepteerd, maar het spel start niet.

    1. Iedere 6-cijferige toegangscode is in principe geldig, je hebt mogelijk een verkeerde code ingetoetst. Probeer het opnieuw, dan krijg je het betaalde maar gemiste tegoed extra toegevoegd. Tegoeden worden namelijk gekoppeld aan je telefoonnummer.

    2. Er is een storing opgetreden in de internetverbinding. Controleer de verbinding en probeer het opnieuw. Je krijgt het betaalde maar gemiste tegoed de volgende keer extra toegevoegd.

    Kan ik meerdere spelen tegelijk spelen op 1 PC?

    In principe kan dit , maar we raden het af. Door het spelpaneel wordt namelijk een zgn. cookie op je PC geplaatst, waarmee bij een storing je tegoeden worden hersteld vanaf de spelserver. Bij meer dan 1 geopend spelpaneel wordt de cookie van het eerste spelpaneel door het volgende overschreven. Bovendien bestaat de kans dat de tegoed-weergave in het spel onjuist wordt weergegeven wanneer je tegoeden van het ene spelpaneel overneemt in het andere.

    Tijdens het spelen verschijnt er een Parkeer-bedrag in beeld.

    Wanneer er meer dan 10 Euro speeltegoed in het spel aanwezig is op de Inworp- en Gewonnen-meter samen, dan is speeltegoed bijkopen niet meer toegestaan. Wanneer dan toch nog tegoed word bijgekocht, dan wordt dit bewaard op de Parkeer-meter. Indien het tegoed op zowel Inworp- als Gewonnen-meter weer nul is (bijvoorbeeld na uitbetaling van een gewonnen bedrag), dan wordt het bedrag van de Parkeer-meter, met een maximum van 10 Euro, weer op de Inworp-meter geplaatst.

    Waarom kan ik niet bellen met een telefoon zonder nummerherkenning?

    Het inschakelen van nummerherkenning is verplicht om misbruik van onze spelen tegen te gaan om zo storingsvrij mogelijk te kunnen werken. Dit heeft o.a.de volgende voordelen: Credits worden na een storing automatisch gekoppeld aan je telefoonnummer en ook kun je zelf je credits bewaren bij je telefoonnummer. Wij bellen normaal gesproken nooit naar de bij ons bekende nummers en ook verstrekken we deze niet aan derden.

    Waarom moet ik bij een gewonnen prijs mijn naam en woonplaats vermelden?

    Bij het overboeken van bedragen is altijd een minimum hoeveelheid gegevens vereist. Naast het rekeningnummer zijn je achternaam en woonplaats nodig die behoren bij je rekeningnummer. Het E-mail adres vragen we om je te kunnen bereiken ingeval je rekeningnummer bijvoorbeeld onjuist is ingevuld en om je periodiek op de hoogte houden van updates en akties (hooguit 1x per maand).

    Kan ik ook spelen wanneer ik in Belgie woon?

    Het is ook mogelijk om vanuit België te spelen. Klik hiervoor op het vlaggetje in het spelvenster om van land te veranderen. Er verschijnt dan een belgisch inbelnummer.

    Wanneer het spel niet start, krijg ik dan mijn kosten vergoed?

    In principe kan er niets fout gaan en krijg je hoe dan ook je credits. Omdat je alleen kunt bellen met een herkenbaar telefoonnummer, worden credits die niet in het spel terecht komen automatisch bewaard op onze servers en daar gekoppeld aan je telefoonnummer. Mocht er desondanks iets foutgaan, meld het ons dan via het feedback formulier. Klachten worden door ons uiterst serieus behandeld.

    Mijn spel is afgebroken, ben ik mijn credits nu kwijt?

    Door het spelpaneel wordt op je PC een zgn. cookie geplaatst. Bij het opnieuw opstarten van het spelpaneel wordt deze cookie gelezen en wordt aan de hand van die informatie gekeken op onze spelserver of er nog een tegoed staat. Is dit het geval dan krijg je hiervan een melding in beeld en kun je het spel hervatten. De cookie heeft in principe een geldigheidsduur van 10 minuten. Na verloop van die tijd worden de tegoeden automatisch aan je telefoonnummer gekoppeld. Een volgende keer dat je belt krijg je dan je tegoed extra toegevoegd op je tegoedmeters. Herstelt het spel niet met een tegoed dat er volgens jou nog is, vul dan het feedback formulier in het infopaneel in. Vermeld het tegoed en het tijdstip van de storing.

    Zijn er beperkingen m.b.t. het spelen van de games?

    In principe kun je zo vaak spelen als je wilt, maar wij houden het spelgedrag van onze spelers wel in de gaten. Wanneer wij buitensporig speelgedrag zien dan waarschuwen wij de speler in kwestie. Wanneer wij echter het ernstige vermoeden hebben dat onze spelen worden gebruikt voor misbruik van beltegoeden, het duperen van belproviders, het ongeoorloofd bellen op kosten van derden, het witwassen van zwart geld of gedragingen anderszins waarvan rederlijkerwijs kan worden verondersteld dat zij niet kunnen worden gerekend tot normaal speelgedrag, dan behouden wij ons het recht voor de uitbetaling van eventuele prijzen op te schorten en spelers eventueel van deelname uit te sluiten. Op grove overtreding en herhaald misbruik staat een boete van maximaal 35% over het prijzengeld. Het is verder niet wenselijk om Inworp-tegoed bij te kopen indien het totaaltegoed van Inworp-meter en Gewonnen-meter 10 Euro of meer bedraagt. Indien toch speeltegoed wordt bijgekocht boven de limiet, dan wordt dit tegoed op een Parkeer-meter geplaatst voor later gebruik. Wanneer Inworp- en Gewonnen-tegoed beide nul zijn, dan wordt (een deel van) het geparkeerde tegoed weer op de Inworp-meter geplaatst.

    Nadat ik heb gebeld (her)start het spel niet, wat nu?

    Om uiteenlopende redenen kan het een enkele keer gebeuren dat aan een nieuw of eerder gestart spel geen tegoed wordt toegevoegd nadat er wordt gebeld. Meerdere keren bellen is dan niet de oplossing en wordt afgeraden. Het advies is om ons vanuit het spelpaneel waar dit gebeurt een 'feedback' te sturen. Wij zorgen dan dat de credits zo snel mogelijk maar uiterlijk na 15 minuten weer aan je telefoonnummer worden gekoppeld. Herstart het spelpaneel en start het spel opnieuw door te bellen. Wanneer de credits niet direct alsnog komen, dan krijg je ze gegarandeerd een van de volgende keren toegevoegd. Credits gaan NOOIT zondermeer verloren.